תכשיטי יהדות וקבלה

המסורת של עם ישראל טומנת בחובה מסורת של 2,000 שנים, במהלכן צברו היהודים סגולות והגנות השומרות עליהם מכל משמר. עולם התכשיטים עוסק רבות באוצר בלום זה, ומציע מגוון תכשיטי יודאיקה, המעניקים ברכה לעונדיהם.

למי מתאימים תכשיטי יהדות?

תכשיטי יהדות וקבלה הולכים ונעשים פופולריים באוכלוסייה הכללית, דתיים וחילוניים כאחד. לכל תכשיט ישנה תכונה ייחודית בה הוא עוסק - חלקם מתמקדים בתחום הפרנסה והשפע החומרי, חלקם עוסקים בשלום בית, הגנה מעין הרע, בריאות והצלחת הילדים וכדו'.

תכשיטי יהדות מותאמים אישית

בנוסף לתכשיטים הכלליים שציינו לעיל, ישנם תכשיטים המתבססים על צירופי האותיות הספציפיים של האדם. בקבלה ישנו עיסוק נרחב בשמו של האדם כמתבטא את מהותו הפנימית ביותר, כך שאך טבעי הוא למצוא התייחסות לאותיות שמו של האדם. צירוף שמו של האדם מוסיף נופך אישי תכשיט וממקד את ברכתו.

תליון עשרת הספירות

עשרת הספירות הינו מושג קבלי המבטא את עשרת הרבדים של הופעת האלוקות בעולם. עשרת הרבדים הללו מהווים מעין עשרה צינורות לירידת השפע של הקדוש ברוך הוא לעולם, וניתן למצוא איזכורים רבים לספירות אלה בספרות הקבלה. את עשרת הספירות מקובל לסדר בסידור "עץ החיים", המתאר את מקומה הרוחני היחסי של כל ספירה לעומת חברותיה. תכשיטים רבים מציגים את סידור עץ החיים מכסף או זהב כתיליון לשרשרת.

שרשרת ברכת כהנים

ברכת כהנים הינה תפילה משמעותית המלווה את עם ישראל לאורך הדורות. הנוסח הקצר, והתוכן החיובי שלה, הפכו אותה לנוכחת באירועים יהודיים רבים, וניתן לומר שהיא משמשת כברכה האולטימטיבית ביהדות. לפני מספר שנים נמצאה בחפירות עיר דוד לוחית מגולגלת מכסף אשר חרוטות עליה מילותיה של ברכת כהנים, לוחית אשר שימשה כתיליון להצלחה או להגנה מפני עין הרע.

תכשיטי ננו תנך

התקדמותה של הננו-הטכנולוגיה מאפשרת לנו ליצור יצירות מיקרוסקופיות ולהכניס תוכן רב בשטח מזערי. אחד השימושים הנפוצים לטכנולוגיה זו היא כתיבת התנ"ך כולו על כל 24 ספריו (מיליון מאתיים אותיות!) על תליונים קטנטנים של פחות מס"מ מרובע אחד. ניתן למצוא תכשיטי אלה במגוון עיצובים ומגוון חומרים.

תליוני חושן

החושן הינו אחד משמונת הבגדים של הכהן הגדול, אשר היה מונח על חזהו בכל עת וכלל 12 אבני חן – כנגד 12 השבטים. בקבלה מקובל למצוא בחושן את יסודות המציאות, כאשר כל אבן מבטאת יסוד ושורש אחד מהעולם. ביטא זאת רבינו בחיי באומרו: "כל האבנים היקרות שבם עיקריות ושרשיות אינם אלא שתי עשרה, והם אבות לכל שאר האבנים". תליוני חושן מאפשרים לכל אדם לזכות במעט מהברכה של הכהן הגדול.

תליוני מלאכים

בספרי התנ"ך מופיעים שמותיהם של מלאכים בודדים, אולם מסורת הקבלה הרחיבה עולם זה והעמיקה בו רבות. תליונים רבים מציגים מלאכים אלה בסידורים שונים, תליונים המבטיחים הגנה ושמירה לעונדיהם. הסידור המקובל מבוסס על המשפט הקבלי: "בשם ה' אלוקי ישראל, מימיני מיכאל משמאלי גבריאל מלפני אוריאל מאחוריי רפאל ועל ראשי שכינת קל".

תליוני פסוקים

בתנ"ך מופיעות תפילות רבות, ופסוקים רבים שגורים על לשוננו כחלק מהתפילה או כחלק מהתרבות היהודית-ישראלית. ישנם תכשיטים רבים המשלבים פסוקים מרכזיים בהתאם לאופיו של התכשיט – אם מדובר בהגנה, ברכה חומרית, ליווי רוחני, פיריון, שלום בית, בריאות, הגנה מעין הרע וכו'.

כתיבת ננו תפילות

בדומה לחריטת התנ"ך כולו על תליון מתכתי, ישנם תכשיטים רבים הכוללים תפילות קצרות או קטעי תנ"ך קצרים. הפרק הקרוי "אשת חיל" הינו נפוץ מאד, וכן הפיוט "אנא בכוח" או "התיקון הכללי". בדומה לכך ניתן למצוא את הקטעים של שמע ישראל, או פסוקים נבחרים מתוך שיר השירים.

צרו קשר עם החנות שלנו סילבר תכשיטים, ונעזור לכם. 

השאר תגובה